NanoFlowcell, compania auto cu sediul în statul liliputan Liechtenstein, a venit la Salonul Auto Geneva 2015 cu trei modele, ceea ce înseamnă – cu alte cuvinte – că a venit cu toate modelele sale.
Mai exact, undeva în interiorul standului se afla prima variantă a conceptului Quant Sportslimousine, dar noutăţile au fost reprezentate de versiunea îmbunătăţită a limuzinei cu sistem de propulsie revoluţionar, denumită Quant-F, precum şi de conceptul coupe-ului de mici dimensiuni care a primit numele de Quantino. Drăguţ, ce pot să spun.
Oficialii mărcii spun că tehnologia de propulsie dezvoltată de ei este reală. Eu nu sunt încă foarte convins
În ceea ce priveşte designul, Quant-F este unul dintre modelele mele preferate de la Salonul Auto Geneva 2015. Am mai scris despre el, dar acum am reuşit să îl văd în realitate şi trebuie să spun că dacă maşinile viitorului vor arăta aşa, atunci putem să stăm liniştiţi, fiindcă ne aşteaptă nişte ani frumoşi.
În celălalt colţ al standului NanoFlowcell a stat Quantino, care nu părea cine ştie ce. Doar că totul s-a schimbat când am aflat datele tehnice. La fel ca limuzina Quant, micul coupe cu 2+2 locuri foloseşte o baterie lichidă şi patru motoare electrice. Puterea totală este de 544 CP, dar cea mai impresionantă valoare este cea a autonomiei: 1.000 km.
Sistemul funcţionează la 48 V şi are două rezervoare de 175 de litri pentru lichidul care creează energie electrică în baterii. Mai mult, viteza maximă ar trebui să fie de 200 km/h, ceea ce nu e rău deloc.
Video NanoFlowcell Quant F: